[:es]

« Volver

José Ángel Sanz Lara

José Ángel Sanz Lara

Profesor Titular de Economía Financiera y Contabilidad

Facultad de Comercio

Universidad de Valladolid

Plaza del Campus Universitario, 1, 47011, Valladolid

Teléfono: +34 983 423 602

Fax: +34 983 423 056

Web: http://www.emp.uva.es/giec

Docencia: Ver

CV breve

José Ángel Sanz Lara es Doctor en Economía Aplicada y Licenciado en Ciencias Matemáticas (Especialidad Estadística) por la Universidad de Valladolid (España), donde es Profesor Titular de Universidad. Es Secretario Académico del Departamento de Economía Financiera y Contabilidad, y también coordina la Máster en Economía de la Cultura y Gestión Cultural. Su investigación se centra en la valoración económica de los bienes culturales y del patrimonio, la economía de los museos y el estudio de indicadores culturales. Ha participado y coordinado varios proyectos de investigación y sus principales resultados han sido publicados en Journal of Cultural Economics, Journal of Cultural Heritage, Hacienda Pública Española, Tourism Economics, etc. Es autor del libro Valoración Económica del Patrimonio Cultural y co-autor de otros libros en los que se analiza el impacto económico de bienes culturales.

Short CV

Publicaciones principales

Lafuente-Sánchez, V., Sanz-Lara. J.A. and Devesa-Fernández, M. (2019). “Exploring Attendance at a Traditional Cultural Event: the Case of a Holy Week Celebration”. Event Management. 23.

Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2019). “Golf tourism in southern europe. A potential market”. Estudios de Economía Aplicada. 37 – 1, pp. 64 – 79.

Sanz-Lara, J.A., Bedate-Centeno, A. and Durántez-Vallejo, D. (2018). “Determining Some Factors of the Financial Situation in the European Union Publishing Sector”. Review of Economic Perspectives. 18 – 1, pp. 25 – 43.

Ingelmo-Palomares. M., Navarro-Ruiz, C. and Sanz Lara, J.A. (2018). Determining factors of success in internal communication management in Spanish companies: The influence of social media. Corporate Communications: An International Journal. 23 – 3, pp. 405 – 422.

Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2017). “Applying the EFQM model to golf course management.” Journal of Sport and Tourism. 21 – 3, pp. 223 – 241.

LaFuente-Sánchez, V., Devesa-Fernández, M.C. and Sanz-Lara, J.A. (2017) “Economic impact of a religious and tourist event: A Holy Week celebration”. Tourism Economics. 23 – 6, pp. 1255 – 1274.

Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Durántez-Vallejo, M. (2017). “Financial-Economic Profile of Firms in the European Publishing Industry”. Estudios de Economía Aplicada. 35 – 2, pp. 521 – 544.

Báez-Montenegro, A., Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Herrero-Prieto, L.C. (2016). “Contingent valuation and motivation analysis of tourist routes: Application to the cultural heritage of Valdivia (Chile)”. Tourism Economics. 22 – 3, pp. 558 – 571.

Báez, A., Sanz, J.A., Bedate, A. y Herrero, L.C. (2012) “Socioeconomic Segmentation Analysis of Inhabitants’ WTP in a Historical City Using Contingent Valuation: A Case Study in Valdivia (Chile)”, Journal of Applied Economics, (aceptado Agosto 2011. )


Bedate, A., Herrero, L.C.  y Sanz, J.A. (2012) «Ex Ante and Ex Post Valuations of a Cultural Good: Are Preferences or Expectations Changing?», Journal of Environmental Planning and Management, (aceptado abril 2011)

Herrero, L.C., Sanz, J.A. Bedate, A. y Barrio, M.J (2012) “Who Pays More for a Cultural Festival, Tourists or Locals? A Certainty Analysis of a Contingent Valuation Application”, International Journal of Tourism Research, (acept. Nov. 2011. DOI: 10.1002/jtr.1860)

Herrero, L.C., Figueroa, V. y Sanz, J.A. (2010) «Disparidades económicas sobre unidades territoriales menores: análisis de convergencia»,  Investigaciones Regionales, 17, 93-124

Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2011) “Measuring the economic value and social viability of a cultural festival as a tourism prototype” Tourism Economics, 17 (3), 639-653.

Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2009) “Who pays more for a cultural religious festival?: A case study in Santiago de Compostela”, in: Anna Trono (Ed.) Tourism, Religion and Culture: Regional Development through Meaningful Tourism Experiences, Mario Congedo Publisher, Galatina (Italia)

Barrio, M.J del, Herrero, L.C. y Sanz, J.A. (2009) “Measuring the Efficiency of Heritage Institutions: A Case Study of a Regional System of Museums in Spain”, Journal of Cultural Heritage, 10 (2), 258-268

Bedate, A M.  Herrero, L C y Sanz, J A (2009) Economic valuation of a contemporary art museum: correction of hypothetical bias using a certainty question. Journal of Cultural Economics 33(3), 185-199.

Devesa Fernández, M., Herrero Prieto, L.C. y Sanz Lara, J.A. (2009) “Análisis económico de la demanda de un festival cultural”, Estudios de Economía Aplicada, 27(1), 139-160.

Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2007) “Economic Impact and Social Performance of Cultural Macrofestivals”, in: Greg Fichards (Ed.) Cultural Tourism. Global and Local Perspectives, The Haworth Press, New York

Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2006) “The Economic Impact of Cultural Events: a Case-Study of Salamanca 2002, European Capital of Culture”, European Urban and Regional Studies, 13(1), 41-57.

Sanz Lara, J. A., y Herrero Prieto, L. C. (2006) ‘Valoración de bienes públicos relativos al patrimonio cultural. Aplicación comparada de métodos de estimación y análisis de segmentación de demanda’, Hacienda Pública Española, Revista de Economía Pública, 178(3), 113-133.

Bedate Centeno, A., Herrero Prieto, L.C. y Sanz Lara, J.A. (2004): “Economics Valuation of the Cultural Heritage. Application to four case studies in Spain”, Journal of Cultural Heritage, 5(1), 101-111.

Herrero, L.C., Sanz, J.A., Bedate, A., Devesa, M. y Del Barrio, M.J. (2004). Turismo Cultural e Impacto Económico de Salamanca 2002, Ciudad Europea de la Cultura. Madrid: Civitas.

Sanz Lara, José Ángel. «Valoración económica del patrimonio cultural». Referencia: 2004, España Editorial Trea. Gijón

Sanz, J A Herrero, L C & Bedate, A M (2003) “Contingent Valuation and Semiparametric Methods. A Case Study of the National Museum of Sculpture in Valladolid, Spain” Journal of Cultural Economics 27(3-4), 241-257.

Herrero Prieto, L.C., Sanz Díez, I. y Sanz Lara, J.A. (2002) “Turismo cultural de museos: análisis y valoración”, Estudios Turísticos, 153, 61-83,

Sanz Lara, José Ángel. “Valoración Económica de los museos por sus visitantes: metodología y aplicación en el Museo Nacional de Escultura en Valladolid” en “En torno al Patrimonio e Interdisciplinariedad”. Referencia: 2002, Universidad de San Martín de Porres, Lima (Perú), páginas 177-212.

Bedate, A M., Sanz, J. A. y Herrero, L. C. (2001) “Turismo cultural y patrimonio histórico: aplicación multivariante al estudio de la demanda”, Estudios Turísticos, 150, 113-132

CV Normalizado

[:gb]

« Return

José Ángel Sanz Lara

José Ángel Sanz Lara

Titular Professor of Financial Economics and Accounting

Faculty of Business

University of Valladolid

Plaza del Campus Universitario, 1, 47011, Valladolid

Telephone: +34 983 423 602

Fax: +34 983 423 056

Web: http://www.emp.uva.es/giec

Teaching: Show

Short CV

José Ángel Sanz Lara holds a PhD in Applied Economics and lectures in statistics
at the University of Valladolid (Spain) where he is associate professor. He is
Academic Secretary of the Department of Financial Economics and Accounting
and he also coordinates the Master’s Degree in Cultural Economics and Cultural
Management. His principal research concerns economic valuation of cultural
goods and heritage, and museum economics. He has taken part in and coordinated
several research projects, his principal results having been published
in the Journal of Cultural Economics, Journal of Cultural Heritage, Hacienda
Pública Española, Tourism Economics, etc. He has written a book on Economic
Valuation of Cultural Goods and co-authored another dealing with the economic
impact of cultural festivals

Short CV

Main Publications

Lafuente-Sánchez, V., Sanz-Lara. J.A. and Devesa-Fernández, M. (2019). “Exploring Attendance at a Traditional Cultural Event: the Case of a Holy Week Celebration”. Event Management. 23.

Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2019). “Golf tourism in southern europe. A potential market”. Estudios de Economía Aplicada. 37 – 1, pp. 64 – 79.

Sanz-Lara, J.A., Bedate-Centeno, A. and Durántez-Vallejo, D. (2018). “Determining Some Factors of the Financial Situation in the European Union Publishing Sector”. Review of Economic Perspectives. 18 – 1, pp. 25 – 43.

Ingelmo-Palomares. M., Navarro-Ruiz, C. and Sanz Lara, J.A. (2018). Determining factors of success in internal communication management in Spanish companies: The influence of social media. Corporate Communications: An International Journal. 23 – 3, pp. 405 – 422.

Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2017). “Applying the EFQM model to golf course management.” Journal of Sport and Tourism. 21 – 3, pp. 223 – 241.

LaFuente-Sánchez, V., Devesa-Fernández, M.C. and Sanz-Lara, J.A. (2017) “Economic impact of a religious and tourist event: A Holy Week celebration”. Tourism Economics. 23 – 6, pp. 1255 – 1274.

Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Durántez-Vallejo, M. (2017). “Financial-Economic Profile of Firms in the European Publishing Industry”. Estudios de Economía Aplicada. 35 – 2, pp. 521 – 544.

Báez-Montenegro, A., Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Herrero-Prieto, L.C. (2016). “Contingent valuation and motivation analysis of tourist routes: Application to the cultural heritage of Valdivia (Chile)”. Tourism Economics. 22 – 3, pp. 558 – 571.

Báez, A., Sanz, J.A., Bedate, A. y Herrero, L.C. (2012) “Socioeconomic Segmentation Analysis of Inhabitants’ WTP in a Historical City Using Contingent Valuation: A Case Study in Valdivia (Chile)”, Journal of Applied Economics, (aceptado Agosto 2011. )


Bedate, A., Herrero, L.C.  y Sanz, J.A. (2012) «Ex Ante and Ex Post Valuations of a Cultural Good: Are Preferences or Expectations Changing?», Journal of Environmental Planning and Management, (aceptado abril 2011)

Herrero, L.C., Sanz, J.A. Bedate, A. y Barrio, M.J (2012) “Who Pays More for a Cultural Festival, Tourists or Locals? A Certainty Analysis of a Contingent Valuation Application”, International Journal of Tourism Research, (acept. Nov. 2011. DOI: 10.1002/jtr.1860)

Herrero, L.C., Figueroa, V. y Sanz, J.A. (2010) «Disparidades económicas sobre unidades territoriales menores: análisis de convergencia»,  Investigaciones Regionales, 17, 93-124

Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2011) “Measuring the economic value and social viability of a cultural festival as a tourism prototype” Tourism Economics, 17 (3), 639-653.

Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2009) “Who pays more for a cultural religious festival?: A case study in Santiago de Compostela”, in: Anna Trono (Ed.) Tourism, Religion and Culture: Regional Development through Meaningful Tourism Experiences, Mario Congedo Publisher, Galatina (Italia)

Barrio, M.J del, Herrero, L.C. y Sanz, J.A. (2009) “Measuring the Efficiency of Heritage Institutions: A Case Study of a Regional System of Museums in Spain”, Journal of Cultural Heritage, 10 (2), 258-268

Bedate, A M.  Herrero, L C y Sanz, J A (2009) Economic valuation of a contemporary art museum: correction of hypothetical bias using a certainty question. Journal of Cultural Economics 33(3), 185-199.

Devesa Fernández, M., Herrero Prieto, L.C. y Sanz Lara, J.A. (2009) “Análisis económico de la demanda de un festival cultural”, Estudios de Economía Aplicada, 27(1), 139-160.

Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2007) “Economic Impact and Social Performance of Cultural Macrofestivals”, in: Greg Fichards (Ed.) Cultural Tourism. Global and Local Perspectives, The Haworth Press, New York

Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2006) “The Economic Impact of Cultural Events: a Case-Study of Salamanca 2002, European Capital of Culture”, European Urban and Regional Studies, 13(1), 41-57.

Sanz Lara, J. A., y Herrero Prieto, L. C. (2006) ‘Valoración de bienes públicos relativos al patrimonio cultural. Aplicación comparada de métodos de estimación y análisis de segmentación de demanda’, Hacienda Pública Española, Revista de Economía Pública, 178(3), 113-133.

Bedate Centeno, A., Herrero Prieto, L.C. y Sanz Lara, J.A. (2004): “Economics Valuation of the Cultural Heritage. Application to four case studies in Spain”, Journal of Cultural Heritage, 5(1), 101-111.

Herrero, L.C., Sanz, J.A., Bedate, A., Devesa, M. y Del Barrio, M.J. (2004). Turismo Cultural e Impacto Económico de Salamanca 2002, Ciudad Europea de la Cultura. Madrid: Civitas.

Sanz Lara, José Ángel. «Valoración económica del patrimonio cultural». Referencia: 2004, España Editorial Trea. Gijón

Sanz, J A Herrero, L C & Bedate, A M (2003) “Contingent Valuation and Semiparametric Methods. A Case Study of the National Museum of Sculpture in Valladolid, Spain” Journal of Cultural Economics 27(3-4), 241-257.

Herrero Prieto, L.C., Sanz Díez, I. y Sanz Lara, J.A. (2002) “Turismo cultural de museos: análisis y valoración”, Estudios Turísticos, 153, 61-83,

Sanz Lara, José Ángel. “Valoración Económica de los museos por sus visitantes: metodología y aplicación en el Museo Nacional de Escultura en Valladolid” en “En torno al Patrimonio e Interdisciplinariedad”. Referencia: 2002, Universidad de San Martín de Porres, Lima (Perú), páginas 177-212.

Bedate, A M., Sanz, J. A. y Herrero, L. C. (2001) “Turismo cultural y patrimonio histórico: aplicación multivariante al estudio de la demanda”, Estudios Turísticos, 150, 113-132

CV Standardized