[:es]
José Ángel Sanz Lara
Profesor Titular de Economía Financiera y Contabilidad
Facultad de Comercio
Universidad de Valladolid
Plaza del Campus Universitario, 1, 47011, Valladolid
Teléfono: +34 983 423 602
Fax: +34 983 423 056
Email: angel@emp.uva.es
Web: http://www.emp.uva.es/giec
Docencia: Ver
CV breve
José Ángel Sanz Lara es Doctor en Economía Aplicada y Licenciado en Ciencias Matemáticas (Especialidad Estadística) por la Universidad de Valladolid (España), donde es Profesor Titular de Universidad. Es Secretario Académico del Departamento de Economía Financiera y Contabilidad, y también coordina la Máster en Economía de la Cultura y Gestión Cultural. Su investigación se centra en la valoración económica de los bienes culturales y del patrimonio, la economía de los museos y el estudio de indicadores culturales. Ha participado y coordinado varios proyectos de investigación y sus principales resultados han sido publicados en Journal of Cultural Economics, Journal of Cultural Heritage, Hacienda Pública Española, Tourism Economics, etc. Es autor del libro Valoración Económica del Patrimonio Cultural y co-autor de otros libros en los que se analiza el impacto económico de bienes culturales.
Publicaciones principales
Lafuente-Sánchez, V., Sanz-Lara. J.A. and Devesa-Fernández, M. (2019). “Exploring Attendance at a Traditional Cultural Event: the Case of a Holy Week Celebration”. Event Management. 23.
Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2019). “Golf tourism in southern europe. A potential market”. Estudios de Economía Aplicada. 37 – 1, pp. 64 – 79.
Sanz-Lara, J.A., Bedate-Centeno, A. and Durántez-Vallejo, D. (2018). “Determining Some Factors of the Financial Situation in the European Union Publishing Sector”. Review of Economic Perspectives. 18 – 1, pp. 25 – 43.
Ingelmo-Palomares. M., Navarro-Ruiz, C. and Sanz Lara, J.A. (2018). Determining factors of success in internal communication management in Spanish companies: The influence of social media. Corporate Communications: An International Journal. 23 – 3, pp. 405 – 422.
Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2017). “Applying the EFQM model to golf course management.” Journal of Sport and Tourism. 21 – 3, pp. 223 – 241.
LaFuente-Sánchez, V., Devesa-Fernández, M.C. and Sanz-Lara, J.A. (2017) “Economic impact of a religious and tourist event: A Holy Week celebration”. Tourism Economics. 23 – 6, pp. 1255 – 1274.
Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Durántez-Vallejo, M. (2017). “Financial-Economic Profile of Firms in the European Publishing Industry”. Estudios de Economía Aplicada. 35 – 2, pp. 521 – 544.
Báez-Montenegro, A., Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Herrero-Prieto, L.C. (2016). “Contingent valuation and motivation analysis of tourist routes: Application to the cultural heritage of Valdivia (Chile)”. Tourism Economics. 22 – 3, pp. 558 – 571.
Báez, A., Sanz, J.A., Bedate, A. y Herrero, L.C. (2012) “Socioeconomic Segmentation Analysis of Inhabitants’ WTP in a Historical City Using Contingent Valuation: A Case Study in Valdivia (Chile)”, Journal of Applied Economics, (aceptado Agosto 2011. )
Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2009) “Who pays more for a cultural religious festival?: A case study in Santiago de Compostela”, in: Anna Trono (Ed.) Tourism, Religion and Culture: Regional Development through Meaningful Tourism Experiences, Mario Congedo Publisher, Galatina (Italia)
Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2007) “Economic Impact and Social Performance of Cultural Macrofestivals”, in: Greg Fichards (Ed.) Cultural Tourism. Global and Local Perspectives, The Haworth Press, New York
Herrero, L.C., Sanz, J.A., Bedate, A., Devesa, M. y Del Barrio, M.J. (2004). Turismo Cultural e Impacto Económico de Salamanca 2002, Ciudad Europea de la Cultura. Madrid: Civitas.
Sanz Lara, José Ángel. «Valoración económica del patrimonio cultural». Referencia: 2004, España Editorial Trea. Gijón
Herrero Prieto, L.C., Sanz Díez, I. y Sanz Lara, J.A. (2002) “Turismo cultural de museos: análisis y valoración”, Estudios Turísticos, 153, 61-83,
Sanz Lara, José Ángel. “Valoración Económica de los museos por sus visitantes: metodología y aplicación en el Museo Nacional de Escultura en Valladolid” en “En torno al Patrimonio e Interdisciplinariedad”. Referencia: 2002, Universidad de San Martín de Porres, Lima (Perú), páginas 177-212.
Bedate, A M., Sanz, J. A. y Herrero, L. C. (2001) “Turismo cultural y patrimonio histórico: aplicación multivariante al estudio de la demanda”, Estudios Turísticos, 150, 113-132
[:gb]
José Ángel Sanz Lara
Titular Professor of Financial Economics and Accounting
Faculty of Business
University of Valladolid
Plaza del Campus Universitario, 1, 47011, Valladolid
Telephone: +34 983 423 602
Fax: +34 983 423 056
Email: angel@emp.uva.es
Web: http://www.emp.uva.es/giec
Teaching: Show
Short CV
José Ángel Sanz Lara holds a PhD in Applied Economics and lectures in statistics
at the University of Valladolid (Spain) where he is associate professor. He is
Academic Secretary of the Department of Financial Economics and Accounting
and he also coordinates the Master’s Degree in Cultural Economics and Cultural
Management. His principal research concerns economic valuation of cultural
goods and heritage, and museum economics. He has taken part in and coordinated
several research projects, his principal results having been published
in the Journal of Cultural Economics, Journal of Cultural Heritage, Hacienda
Pública Española, Tourism Economics, etc. He has written a book on Economic
Valuation of Cultural Goods and co-authored another dealing with the economic
impact of cultural festivals
Main Publications
Lafuente-Sánchez, V., Sanz-Lara. J.A. and Devesa-Fernández, M. (2019). “Exploring Attendance at a Traditional Cultural Event: the Case of a Holy Week Celebration”. Event Management. 23.
Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2019). “Golf tourism in southern europe. A potential market”. Estudios de Economía Aplicada. 37 – 1, pp. 64 – 79.
Sanz-Lara, J.A., Bedate-Centeno, A. and Durántez-Vallejo, D. (2018). “Determining Some Factors of the Financial Situation in the European Union Publishing Sector”. Review of Economic Perspectives. 18 – 1, pp. 25 – 43.
Ingelmo-Palomares. M., Navarro-Ruiz, C. and Sanz Lara, J.A. (2018). Determining factors of success in internal communication management in Spanish companies: The influence of social media. Corporate Communications: An International Journal. 23 – 3, pp. 405 – 422.
Iglesias-Madrigal, M.A. and Sanz-Lara, J.A. (2017). “Applying the EFQM model to golf course management.” Journal of Sport and Tourism. 21 – 3, pp. 223 – 241.
LaFuente-Sánchez, V., Devesa-Fernández, M.C. and Sanz-Lara, J.A. (2017) “Economic impact of a religious and tourist event: A Holy Week celebration”. Tourism Economics. 23 – 6, pp. 1255 – 1274.
Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Durántez-Vallejo, M. (2017). “Financial-Economic Profile of Firms in the European Publishing Industry”. Estudios de Economía Aplicada. 35 – 2, pp. 521 – 544.
Báez-Montenegro, A., Bedate-Centeno, A., Sanz-Lara, J.A. and Herrero-Prieto, L.C. (2016). “Contingent valuation and motivation analysis of tourist routes: Application to the cultural heritage of Valdivia (Chile)”. Tourism Economics. 22 – 3, pp. 558 – 571.
Báez, A., Sanz, J.A., Bedate, A. y Herrero, L.C. (2012) “Socioeconomic Segmentation Analysis of Inhabitants’ WTP in a Historical City Using Contingent Valuation: A Case Study in Valdivia (Chile)”, Journal of Applied Economics, (aceptado Agosto 2011. )
Herrero, L.C., Sanz, J.A. y Devesa, M. (2009) “Who pays more for a cultural religious festival?: A case study in Santiago de Compostela”, in: Anna Trono (Ed.) Tourism, Religion and Culture: Regional Development through Meaningful Tourism Experiences, Mario Congedo Publisher, Galatina (Italia)
Herrero Prieto, L.C., Sanz Lara, J.A., Bedate Centeno, A., Devesa Fernández, M. y Barrio Tellado, M.J. del (2007) “Economic Impact and Social Performance of Cultural Macrofestivals”, in: Greg Fichards (Ed.) Cultural Tourism. Global and Local Perspectives, The Haworth Press, New York
Herrero, L.C., Sanz, J.A., Bedate, A., Devesa, M. y Del Barrio, M.J. (2004). Turismo Cultural e Impacto Económico de Salamanca 2002, Ciudad Europea de la Cultura. Madrid: Civitas.
Sanz Lara, José Ángel. «Valoración económica del patrimonio cultural». Referencia: 2004, España Editorial Trea. Gijón
Herrero Prieto, L.C., Sanz Díez, I. y Sanz Lara, J.A. (2002) “Turismo cultural de museos: análisis y valoración”, Estudios Turísticos, 153, 61-83,
Sanz Lara, José Ángel. “Valoración Económica de los museos por sus visitantes: metodología y aplicación en el Museo Nacional de Escultura en Valladolid” en “En torno al Patrimonio e Interdisciplinariedad”. Referencia: 2002, Universidad de San Martín de Porres, Lima (Perú), páginas 177-212.
Bedate, A M., Sanz, J. A. y Herrero, L. C. (2001) “Turismo cultural y patrimonio histórico: aplicación multivariante al estudio de la demanda”, Estudios Turísticos, 150, 113-132